Foto: Krystian Maj/KPRiM

28 września 2022 roku, na konferencji prasowej, minister zdrowia Adam Niedzielski, znany z empatii i poetyckiego języka, zapowiedział uruchomienie nowej kampanii informacyjnej, która ma przekonać do zaszczepienia się przeciwko COVID-19. Na wstępie ekonomista Niedzielski poinformował, że postanowił zmienić kierunek i typ narracji, co ma skutkować wyższym poziomem edukacji społeczeństwa w zakresie medycyny. Minister podkreślił też, że decyzja o szczepieniu ma być autonomiczna:

Cały czas stawiamy na dobrowolność szczepień

W kolejnych, jakże zrozumiałych słowach, Adam Niedzielski opowiedział o co konkretnie chodzi w tym nowym pomyśle Ministerstwa Zdrowia i ekspertów. Najważniejsze jest to, że społeczeństwu zostaną przekazane dokumenty, dowody i rzeczowe argumenty, które ministerstwo zgromadziło w czasie szczepień:

Zmianę charakteru kampanii zachęcającej do szczepienia można sprowadzić do tego, że do tej pory mówiliśmy: szczepmy się, a teraz będziemy mówili raczej w konwencji: co potrzebujesz wiedzieć, jakie informacje potrzebujesz zgromadzić, żeby podjąć autonomiczną decyzję.

Redakcja PatrzyMY.pl niestety nie dysponuje dokumentami, jakie zgromadził minister Niedzielski, chociaż wielokrotnie występowała o ich udostępnienie w trybie ustawy o dostępności do informacji publicznej, ale jesteśmy w posiadaniu całego archiwum argumentów ministerstwa i ekspertów. Z tej bogatej kolekcji subiektywnie wybraliśmy najbardziej głośne „rzeczowe argumenty” przedstawiane w poprzedniej kampanii „Szczepimy się”, którą prowadziło CIR pod kierownictwem Tomasza Matyni:

Nie wierzymy nikomu, nie wierzymy w nic! Patrzymy na fakty i wyciągamy wnioski!